Varulven och demonen

På en äng av en månljus

Dansar en varulv och en demon

Deras tjut ekar mellan väggar av jord

 

Jag sträcker mig efter tystnade

klär den på mig likt en barockklänning

Hör du mig?

Hör du mitt tysta skrik?

 

De snurrar runt, runt, runt

 

Klor som river upp en ung pojkes bröst

Han är hel

orörd

 

Jag är din Varulv

Jag är din katt

Jag är din älskarinna

 

Min prins av luft

Min demon

Min....

 

Runt, runt

 

… inget.

 

Får jag lov?

Låt oss dansa gråbens dans.

Lått oss slicka månljus från bergsväggar.

Jag lapar i mig det

som en katt vid ett mjölkfat

 

Jag kurar ihop mig

gör mig liten

Jag spinner vid din beröring

Din luftberöring

Beröring utan hud.

 

Jag är din katt

Min trampdynor skaver mot månljusängen

Medan jag liksom Loke

Dansar din död

 

På en äng av nymåneljus

Dansar en varulv ensam

Hennes tjut ekar mellan väggar av jord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0